På Løkkemyra er det til tider køtilstander på den populære BootyBuilder maskina.

Denne kan brukes med og uten belte/vekter, spør oss om hjelp til å bli kjent med maskina.

Booty Builder er designet for å øke bevegeligheten i hoftene, gi funksjonell styrke i hverdagen, og styrke som er relevant for sport og idrett. Sterke setemuskler kan være med på å forebygge kne- og ryggproblemer, øke styrken i baseløftene markløft og knebøy, og kan til og med gjøre deg til en bedre løper, skigåer og atletiske ferdigheter generelt.

Den originale Booty Builder er etter vår erfaring den beste treningsmaskinen for å forme ei fin rumpe! Du får det perfekte bevegelsesområdet og øvelsen for å treffe setemuskelen – gluteus maximus – når du trener på Booty Builder.

Maskinen er basert på hip thrust (hofte-ekstensjon), en øvelse som i forskning viser seg å gi ekstrem aktivering av setemuskelen, i tillegg til høy aktivering av bakside lår (hamstrings) og kjernemuskulaturen.

Problemet med hip thrust og frivekter er at det er fryktelig ustabilt å legge overkroppen på en benk og balansere vektstang på hoftene, som ofte ender med at man sklir på gulvet, velter benken eller stanga før man får trent noe som helst. De fleste får også veldig vondt i magen fra den tunge vektstangen.

Booty Builder omgår alt dette, da den er konstruert på en stabil og solid plattform som er enkel i bruk, og kan brukes komfortabelt av de aller fleste. Overkroppsstøtten og det trinse- og kabelbaserte beltesystemet kan justeres for individuell struktur og biomekanikk.

BRUKERVEILEDNING

Velg ønsket belastning eller bruk kroppsvekt.

Velg ønsket avstand til fotplaten ved å justere benken, du skal ha ca. 90 grader knevinkel i topposisjon.

Sett deg ned på setet og len deg bakover slik at skulderbladene er i kontakt med benken.

Fest hoftebeltet i bunnposisjon.

Press overkroppen opp på skulderbenken og så plasser føttene på fotplaten en etter en.

Start øvelsen ved å løfte hoftene så høyt som mulig ved å stramme setemuskulaturen. Press fra med midtfot/helene og stram magen på toppen av øvelsen. Ryggen skal være rett og hodet følger bevegelsen til kroppen.

Senk kontrollert ned, og gjenta bevegelsen for ønsket antall repetisjoner.

Fest strikk på krokene på siden foran på maskina for økt belastning (strikk finnes i lett, medium og sterk)

Avslutt øvelsen ved å sette føttene på gulvet, løsne hoftebeltet og reise deg opp fra benken.

 

BOOTYBUILDER Strikk finnes i 3 forskjellige styrker (lett, medium og sterk)

Vi selger disse i 3 pk til kr 299,-, fås kjøpt i resepsjonen på Løkkemyra

Disse kan du bruke til egentrening både på treningssenteret, hjemme og på reise.

 

 

 

 



Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Bli medlem i dag!

Her kan du enkelt bli medlem hos Treningssenteret Kristiansund

Bli medlem


© Copyright 2016. Designed & developed by